Broskve

Broskve pěstovali už Číňané několik století před Kristem. Postupně se dostaly broskve do Persie a následně se rozšířily i do středomoří. Španělé je později přivezli do Ameriky, kde v současné době probíhá více než polovina produkce broskví.

Broskve jsou velice zdravou potravinou, protože obsahují veliké množství vitaminů a minerálů. Zejména se jedná o betakaroten, vitamin C, vitaminy skupiny B, vitamin E, draslík a hořčík. Dále jsou zásobárnou zdravé vlákniny, která udržuje naše střeva fit. Obsahují také 9% fruktózy. Naopak v nich nenajdeme žádný sodík, kterému bychom se měli spíše vyhýbat. Broskve jsou prospěšné pro zdravé srdce. Broskve jsou jakýmisi antioxidanty. Komplex vitaminů A, C a E působí tak, že chrání cévy a srdeční sval. Obsah draslíku a hořčíku prospívají k pravidelnému srdečnímu rytmu. Jelikož broskve obsahují nejméně tuků ze všech druhů ovoce, pomáhají v prevenci vysokého krevního tlaku. Pokud budete jíst broskve každý den, snížíte riziko srdečně-cévních onemocnění a své srdce posílíte. Broskve jsou opravdu velice dobře stravitelné. Díky obsahu rozpustné vlákniny, působí příznivě na celý trávicí trakt. Mají lehce projímavé účinky, což ocení zejména ti, které trápí zácpa. Rozhodně bychom se broskvím neměli vyhýbat, ani pokud nás zácpa netrápí. Zajímavé je i to, že broskve mimo jiné obsahují i proteiny, díky čemuž působí mírně močopudně a pomáhají tak předcházet selhání ledvin. Broskve obsahují velmi málo kalorií (pouze 43 na 100 g). Pomáhají odstraňovat kyselý odpad ven z našeho těla. Překyselený organismus má v dnešní době spousta lidí a proto bychom s tím měli něco začít dělat dřív, než bude pozdě.