Internetový marketing a jeho úskalí
Je velice těžké se v dnešní době přehlceného internetu dobře zorientovat ve změti nabídek na efektivní či bannerovou reklamu na různých internetových portálech. Všechny nabízí perfektní reklamu za dobré peníze, vysokou návštěvnost a okamžitou návratnost Vámi investovaných peněz.
V případě vyhodnocování a rozhodování ohledně internetové prezentace a s tím celkově spojeným marketingem je třeba brát dobrý zřetel na spoustu parametrů, které jsou při rozhodnutí důležité:
– Návštěvnost webové prezentace na místě, kde inzerujete (tedy ne úvodní strana, ale přímo podstránka, kde si Vás může návštěvník všimnout)
– Tematika internetového serveru (zda sedí a vyhovuje Vašemu podnikání)
– Profesionalita a podoba prezentace a celého webu, kde bude Vaše reklama umístěna (jak budete navenek vypadat a působit na potenciální klienty)
– Časové období (např. u PR článku – zda zůstane na serveru napořád nebo se po nějaké době zcela smaže, atd.)
– Možnosti samotné prezentace (kolik informací můžete návštěvníkům poskytnout, jestli máte dost prostoru pro zaujmutí potenciálních klientů, atd.)
– Síla podstránky, která odkazuje na Váš web a tedy přínos pro zvýšení hodnocení vyhledávačů, který Vám prezentace poskytne (tzv. ranky – Google PageRank a Srank)
– Cena prezentace (důležitý poměr cena / výkon toho, co prezentace přinese, jak cíleně míří na Vaše potenciální zákazníky a další parametry)
Jedním z nejdůležitějších parametrů vyhodnocení internetové prezentace a kampaně nicméně stále zůstává požadovaný efekt, který si od utracených peněz slibujete a jakým směrem je chcete investovat. Malá efektivita kampaně nemusí vždy znamenat neúspěšnou kampaň. Pokud jde o investici do image firmy a do prezentace např. na exkluzivním místě či výjimečným způsobem, může jít o více hodnotnou prezentaci než efektivní PPC kampaně či jiný marketingový nástroj.
Důležitým faktorem v internetovém i celkovém marketingu zůstává úroveň reklamy v dané společnosti. Pokud jde např. o první utracené peníze za reklamní kampaň, rozhodně není dobrou cestou bannerová kampaň či drahé oborové portály, které přináší efekt až po dlouhé době. V začátcích propagace firmy je tak potřeba s rozmyslem postupně volit a přidávat reklamní kampaně obecné (Firmy.cz, Najisto.cz,…) a následně pokračovat tematičtější reklamou (oborové servery, sponzorování, PPC kampaně, bannery,…).
V případě zájmu o poradenství v oblasti internetového marketingu se na nás obraťte. Dokážeme Vám i s minimálním rozpočtem efektivně přinést spoustu nových klientů a maximálně využít zakoupené kampaně ve Váš prospěch.
IMP net s.r.o.
Železniční 5
602 00 Brno
info@impnet.cz
mobil: +420 739 323 974