Na poruchy zažívání je nejlepší ananas

Poruch zažívání je několik druhů. Veškeré poruchy zažívání jsou však nanejvýše nepříjemné a těžko se s nimi bojuje. Každý, kdo zažil chronické průjmy, zácpu, nadýmání, říhání, křeče v břiše, zvracení nebo kručení v žaludku, ví, jak je těžký život se zažívací poruchou.

Všechny tyto poruchy vznikají díky špatné životosprávě, při stresu, v důsledku hormonální nerovnováhy nebo při těžší nemoci. Pokud se chcete problému s trávením zbavit, musíte zlepšit svou stravu, přidat pohyb, odstranit stresové faktory a hlavně chtít na sobě zapracovat. Jelikož se proces trávení rozjíždí již v ústech, je nutné potravu řádně rozžvýkat, jíst pomalu a rozhodně nehltat. Pokud jídlo pořádně nerozkoušete a ještě ho do sebe ve spěchu rychle naházíte, koledujete si o nadýmání, říhání a v horším případě o větry či průjem. Mezi jídly je dobré pít dostatek tekutin. Nejlepší je voda a bylinkové čaje (konkrétně heřmánek, fenykl, zázvor). Mezi jednotlivými jídly byste neměli dělat pauzu delší než 3 – 4 hodiny.

Co se týče kuchyňských úprav, dbejte na to, abyste jídlo jedli buď připravené v páře, vařené anebo dušené. Zelenina v syrovém stavu je rozhodně zdravá, ale špatně se tráví, takže vašim střevům často příliš neprospěje. Každý člověk reaguje na různé přípravy jídla individuálně, takže je nejlepší si vyzkoušet, co vám vadí a co vám naopak dělá dobře. Pravidlem však je, že nejhorší, co můžete udělat, je jídlo smažit – hromada oleje je zabijákem dobrých bakterií ve střevech a navíc se po něm rychle přibírá.

Na špatné zažívání působí blahodárně byliny, jako je fenykl, heřmánek, koriandr, majoránka, anýz, máta nebo meduňka. Sáhněte také po čerstvém ovoci. Dobré jsou citrusy, jablka, banány a ananas. Ananas vám pomůže na trávení zejména díky obsahu enzymu bromelinu. Tento enzym pomáhá jednodušeji trávit bílkoviny. Pokud je vám například těžko po masitém jídle, dejte si místo sladkého dezertu kousek ananasu. Hned se vám bude lépe trávit a předejdete bolestem břicha a nadýmání. Ananas obsahuje také vitamin A, B1, B2, B3, C a E. Z minerálních látek ananas nabízí zejména draslík a zinek. Velmi oblíbeným se stal ananas také u lidí, kteří se snaží zhubnout. Při redukční dietě je ananas vždy vítaným prostředkem.