Oba vypadají stejně, oba pracují odlišně
… jeden podniká, druhý je zaměstnancem s nutností plnit výkonnostní cíle své práce ve prospěch klienta.
Dobrý den (1)
….. dovolte, abych se představil. Před pár dny jsem vám telefonoval ze svého soukromého mobilního telefonu a domluvil si schůzku s vámi na tento víkend (jindy totiž nemohu, neboť jsem ve svém druhém zaměstnání). Jsem realitním makléřem moderní realitní kanceláře, pracuji jako OSVČ na živnostenský list. Naše realitní kancelář má stovky makléřů a vlastní internetové stránky, mým posláním je zprostředkovat prodej vaší nemovitosti. Jen si to zde nemovitost nafotím a jsem připraven se zájemci, kteří mi pak zavolají, dostavit se na prohlídku vaší nemovitosti, aby mi klient podpisem dokumentů potvrdil nárok na vyplacení zprostředkovatelské odměny od RK, pro kterou pracuji – protože informace o nemovitosti mu stejně nejlépe sdělíte vy.
Dobrý den (2)
……. dovolte, abych se představil, jsem realitním asistentem a zaměstnancem realitní kanceláře, na této informativní schůzce jste se domluvil se zaměstnankyní našeho call centra – telefonní operátorkou. Mým úkolem je prezentovat vám systém podpory prodeje a prověřit vaši nemovitost z hlediska majetko-právního, vč. pořízení aktuálního popisu vaší nemovitosti a fotodokumentace. Vše odborně zpracujeme a s pomocí naší supervise obchodu vám budou zodpovězeny veškeré vaše dotazy k podmínkám spolupráce, společně stanovíte nabídkovou cenu nemovitosti pro úvod nabídkového řízení. V prvním okamžiku naší vzájemné spolupráce nemovitost označíme poutačem „na prodej“, pokud se jedná o nabídku pozemku, zajistíme instalaci a odborné usazení velkoplošného poutače našimi techniky. Následně budou oddělením koordinátorů osloveni zájemci z firemní databáze, kterým bude vaše nemovitost ihned nabídnuta, souběžně s tím se naši systémoví inženýři a editoři zakázek postarají o elektronické zpracování zakázky a její export na vlastní + nejvýznamnější komerční realitní servery. Firma tedy prostřednictvím svých zaměstnanců z jednotlivých úseků komunikuje se třemi skupinami zájemců souběžně – ti, co reagují na označenou nemovitost, zájemci z vlastní firemní databáze a zájemci, reagující na virtuální prohlídky vaší nemovitosti. Kdokoliv požaduje informaci o vaší nemovitosti, je obsloužen call centrem a kompetentními zaměstnanci. Současně s aktivací vaší nabídky získáváte uživatelské jméno a heslo pro vstup do realitního systému a možnost souběžného sledování průběhu obchodního případu s možnostmi navrhovat úpravy ceny, změny fotodokumentace popř. popisu (např. po dokončení oprav, rekonstrukcí atp.). Tímto propracovaným prodejním systémem dokážeme při správně stanovené reálné tržní ceně zajistit prostřednictvím zaměstnanců oddělení prohlídek expresní prohlídku vaší nemovitosti, po které zájemce o koupi předkládá cenovou nabídku. Rozhodnutí o prodeji je pouze na vlastnících nemovitosti, po celou dobu platnosti smlouvy o podpoře prodeje čerpáte balíček služeb, ze kterých samotná myšlenka podpory prodeje vychází a jejíž cílem je nejrychlejší prodej nemovitosti našich klientů za nejvyšší cenu.
Na první pohled je patrný rozdíl, mezi oběma pojetími. Informační věk nutí hledat zlepšení přístupů ke klientům s využitím moderních technologií a zavedením přístupů, které jsou pohodlné, systematické a odpovídající r. 2012. Je pouze na klientech, chtějí-li prostřednictvím zprostředkovatelského systému nemovitosti pouze neefektivně nabízet a spoléhat na náhodu při prodeji, nebo prodej podpořit profesionálním přístupem zaměstnanců a aplikací nových systémových prvků, jako např. u klientů REALITY PROLUX.
zdroj: www.asrkm.cz