PPC reklama aneb co doporučit
Co lze doporučit inzerentovi, který by chtěl začít zobrazovat vlastní inzeráty v PPC službách? Existuje mnoho systémů, které dokáží nastavení kampaní zjednodušit. Podle zkušeností dalších inzerentů, by se dalo říci, že nejlepší výsledky na prokliky má Sklik a to hlavně proto, že se zobrazuje na Seznam.cz, tedy na nejpoužívanějším vyhledávači v ČR. Další efektivní systém je AdWords, který je silný ve vyhledávání v zahraničí. Další varianty jsou například Etarget a Adfox. Každá kampaň je individuální a každý inzerent očekává od své reklamy něco jiného. Proto je důležité vybrat ten správný systém pro PPC kampaně. V mnoha případech může být zajímavé inzerovat ve všech čtyřech službách najednou a vyhodnotit tak, která přináší ten nejlepší efekt.
Přínosy PPC reklamy
Ať už chcete zvýšit prodej svého sortimentu, hledáte klienty, kteří využijí vaše služby, nebo jen chcete představit světu nový produkt, je vaším hlavním cílem zvýšení návštěvnosti internetových stránek. Hlavním přínosem PPC reklamy je především to, že není nijak obtěžující a během relativně krátké doby vám zajistí dobré pozice ve vyhledávačích. PPC reklama je dobře měřitelná. Můžete přímo vyhodnotit její úspěšnost. V první řadě musíte vždy definovat své cíle a poté měřit jejich dosahování. Relativně přesně lze předem odhadnout užitek z vložené investice pomocí různých nástrojů jako například odhad pozic textových inzerátů, nebo návrhy klíčových slov.
Reklama, která umí přesvědčit
Reklama jako taková, ať už tištěná, v rádiu nebo televizi, v novinách nebo v podobě banneru, by měla potenciálního klienta především přesvědčit k určitému kroku. Výhodou PPC kampaně je to, že klient je už vlastně přesvědčený o tom, co hledá. Vaši potenciální klienti sami aktivně vyhledávají službu či produkt, který nabízíte. Aby si vybrali pouze Vás, zajistíte například poutavě napsaným textem v inzerátu, nějakou akcí nebo zajímavou nabídkou. Veškeré systémy, ve kterých se PPC reklama tvoří, nabízejí jednoduché možnosti editace inzerátů a rozpočtu. Během hodiny může být celá vaše reklama pozastavena, změněna a znovu spuštěna v takové formě, s jakou budete spokojeni. Jistě znáte z vlastní zkušenosti reklamu, která vás obtěžuje právě tím, že nabízí něco, co nehledáte a o co nemáte vůbec zájem. PPC reklama je adresná a cílená přímo na klienta a proto není obtěžující.
Investujte do reklamy s jistotou
Cílem reklam placených za proklik je získat určitou výhodnou pozici ve vyhledávačích a díky tomu oslovit potenciální klienty. To vyžaduje samozřejmě pečlivý a detailní průzkum klíčových slov, sepsání strategicky správného reklamního textu a promyšlení rozpočtu, který budete investovat. Jako z každé reklamy, tak i z té PPC plynou určitá rizika. Nicméně když se kampaň nastaví profesionálně, tato rizika se minimalizují. Pokud se chcete vyhnout stresům, zda se vám investované peníze skutečně vrátí, nechte založení a správu kampaní na profesionální firmě. Ta je poté schopna pro vás zajistit jak vstupní analýzu klíčových slov, tak i sepsání inzerátů a sledování úspěšnosti celé reklamy. Vždy je dobré s firmou, které svěřujete své finance, komunikovat a předem jí sdělit své cíle, které očekáváte. Nastavení kampaní je vždy individuální a dělané přesně na míru každého inzerenta.