Inzerce nemovitosti na webu
Proč inzerovat nemovitost na webu?
V dnešní době je možnost jakékoliv inzerce opravdu obrovská. Tištěná média však
pomalu nahrazuje online inzerce – má to několik důvodů, ale ten hlavní je zrychlená
možnost vyhledávání v nabídkách.
Tištěná nebo online inzerce?
Navíc – některé věci je opravdu vhodnější inzerovat online: pokud chcete
prodat nemovitost, která zřejmě má nějakou hodnotu, hledáte solventního
klienta a u těch je vždy větší předpoklad, že budou vyhledávat spíše přes internet.
Obecně platí, čím je inzerovaná věc dražší, luxusnější a zajímavější, tím spíše
se prodá na internetu, než pomocí klasického tištěného inzerátu.
Realitní kanceláře a přímá inzerce
Pokud se obrátíte na realitní kancelář, aby vám pomohla s prodejem nemovitosti,
vždy počítejte s navýšením nákladů. A také – není všechno zlato, co se blyští. Realitní
kanceláře většinou upřednostňují luxusní a drahé nemovitosti a těm levnějším nevěnují
dostatečnou pozornost.
Pokud se však rozhodnete nemovitost inzerovat sami – máte osud ve vlastních rukách.
Nejprve musíte samozřejmě sepsat vaši nabídku a zamyslet se nad nabízenou cenou. Dnes
se dá velmi dobře odhadnout – stačí se porozhlédnout po podobných nemovitostech
ve vašem okolí. Případně se podívat na graf vývoje cen nemovitostí. Vše důkladně nafotit a potom přijde to nejdůležitější, samotné
umístění inzerátu na web.
Kde inzerovat?
Rozhodně si podejte více inzerátů. Nebojte se využívat placených nabídek i na serverech,
které poskytují občanskou inzerci zdarma – cena zvýrazňujícího rámečku či posunutí
vaší nabídky o několik míst vzhůru (čím víš, tím lépe) nebývá nijak vysoká a vzhledem
k předpokládané ceně nemovitosti půjde o pakatel.
Velkou pozornost věnujte finálnímu vzhledu vašeho online inzerátu – neměl by obsahovat
gramatické chyby, fotky by měli být správě orientované a přehledné.
První zájemce
Pokud stanovíte rozumnou cenu, začnou se vám začnou ozývat první zájemci. Pak je vše pouze
na vás. Vyjednávání, prezentace objektu, sepsání smlouvy. Ale nemějte strach, důležité
je při přehlídce s potencionálním klientem nasadit úsměv a působit pozitivně, vědomě
nelhat ani jinak nezavádět.
Říká se, že každá věc si nakonec najde vhodného kupce. Ale s jeho aktivním hledáním
musíte začít vy – například prostřednictvím online inzerce vaší nemovitosti.