Bulvární zpráva mezi lidmi jasně vedou
Seriózní zprávy ani zprávy ze sportu, zahraniční zprávy či zprávy z ekonomiky netáhnou lidi tolik, jak zprávy bulvární. Každý to ví, ale nyní je to potvrzené i čísly.
Statistiky, které toto potvrzují, uveřejnil i zpravodajský portál Seznamzpráv.cz, která shromažďuje zpravodajství z celého internetu na jedno místo.
Díky přehlednému rozdělení zpráv pak mají tvůrci tohoto systému celkem jasnou představu o tom, co lidi zajímá nejvíce. Jednoznačně vedou bulvární zprávy a zprávy z nejbližšího okolí čtenářova bydliště, tedy zprávy z jednotlivých okresů.
„Přesně vidíme, odkud na stránky Seznam zpráv lidé přicházejí. Jaká hledají slova a fráze ve vyhledávačích, či na jaké odkazy klikají v reklamních sděleních, jimiž stránky Seznamzpráv.cz propagujeme,“ vysvětluje tvůrce těchto stránek a dostává se k jádru věci.
„Z odkazů k nám lidé přicházejí nejvíce právě na články, které upoutávají bulvární zprávy. Tento trend pozorujeme například na stránkách krimidoma.cz, se kterými spolupracujeme. Pod každým článkem na stránkách krimidoma.cz se zobrazují upoutávky na články stránek SeznamZpráv.cz a to rovnou ze tří rubrik. Zprávy z domova, zprávy ze sportu a bulvár. Devadesát procent lidí přicházejících na stránky Seznamzpráv.cz kliká právě na odkaz směřující na článek z rubriky bulvár.“
Vysvětluje také, kam lidé míří po přečtení jimi zvoleného bulvárního článku. „Po té, co si pročtou bulvární zprávy, přechází na zprávy z jejich okresu.“ Takto se podle něj chová téměř polovina návštěvníků Seznamu zpráv. Zbytek lidí pak pročítá ostatní rubriky jako je sport, krimi, hlavní zprávy z domova či ekonomika.