Celoživotní vzdělávání by mělo být harmonií osobního a profesního rozvoje
Z dnešní praxe jasně vyplývá, že ani po absolvování řádného středoškolského či vysokoškolského studia není možné ukončit proces vzdělávání a čerpat pouze z vědomostí a dovedností, které jsme doposud získali. Většina oborů se dnes vyvíjí velmi rychle a je třeba aktualizovat a prohlubovat své znalosti, zlepšovat schopnosti, abychom obstáli mezi konkurencí a zvládli každodenní nároky ve svém zaměstnání.
Celoživotní vzdělávání zahrnuje řadu oblastí, patří sem různé odborné vzdělávací kurzy pro praxi, osobní studium nebo semináře zaměřené na rozvoj osobnosti. Je důležité vnímat skutečnost, že opravdu smysluplné a efektivní vzdělávání pracovníků by mělo harmonicky slučovat jak profesní tak i osobní rozvoj.
Proměna vztahu mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci
Řada zaměstnavatelů už pochopila, že investice do vzdělávání a rozvoje pracovníků je pro jejich podnikání velmi výhodná. Podle koncepce CSR (Corporate Social Responsibility) se kromě odborných profitů poskytnutým vzděláváním zvyšuje loajalita zaměstnanců, jejich spokojenost s osobním a profesním růstem i identifikace s postavením v rámci hierarchie firmy.
Podstatné je, aby zaměstnanci vnímali své vzdělávání a školení správným způsobem, tedy nejen jako zaměstnaneckou povinnost, ale také jako osobní profit. Z tohoto důvodu jsou ceněny kurzy osobního rozvoje, které rozvíjejí komunikační a asertivní dovednosti a napomáhají efektivnější komunikaci ve firmě.
Podpora rozvoje zaměstnanců jako klíč k progresu celé firmy
Vzdělávání dospělých je dnes jedním z klíčových témat, profesně vyspělí, vzdělaní a spokojení zaměstnanci totiž představují základní pilíř úspěšného fungování jakékoli společnosti. Zaměstnavatelé bývají někdy překvapeni, do jaké míry může mít investice do osobního rozvoje zaměstnanců vliv na využití jejich odborného potenciálu.