Vzdělávací klíč, reg.č.: CZ.1.07/1.3.05/02.0013
V období od 1.11.2009 – 31.5.2011 byl v MSK realizován projekt Vzdělávací klíč na rozvoj sociální interakce a tvořivosti ve výuce, reg.č.: CZ.1.07/1.3.05/02.0013, který byl financován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Projekt byl zaměřen na zvyšování znalostí a dovedností pedagogických pracovníků ZŠ a SŠ v Moravskoslezském kraji v souvislosti s realizací školních vzdělávacích programů ve výuce. V rámci projektu byla společnosti Sedukon, o.p.s. udělena akreditace k:
- provádění vzdělávacích programů akreditovaých pro účely zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů
- provádění vzdělávacích programů a vydávání osvědčení o jejich absolvování.
V současné době je projekt finálně uzavřen, ale akreditovaný kurz Profesní, kreativní a osobnostní rozvoj učitele je stále v naší nabídce.
Vzdělávací program: Profesní, kreativní a osobnostní rozvoj učitele obsahuje tyto témata:
- práce v týmu (1denní kurz)
charakteristika týmové práce; využitelnost v pedagogické praxi; efektivní práce týmu; vnitřní komunikace; koheze, opojení, zklamání; mediace žákovských/studentských konfliktů; „emoční sprcha“; win-win strategie moderace týmové práce
- úspěšná komunikace (1denní kurz)
utváření obsahu komunikace; analýza situace; vlivy na komunikace; utváření rozhovoru; argumentace; problematická komunikace a přístup k ní; dimenze sdělení v komunikaci; naslouchání, parafrázování, porozumění; vytvoření pozitivní atmosféry komunikace, důvěra;
- kreativní myšlení (1denní kurz)
důvody rozvíjení kreativity (dospělý, žák/student); funkce lidského mozku; model kreativních kompetencí; překážky kreativity; typy kreativních technik a způsoby jejich uplatnění v praxi pedagogického pracovníka; skryté poruchy vnímání, projevu, učení;
- brainstorming (1denní kurz)
prostředí vzniku metody; neporušitelné zásady bouření mozků; fáze organizace brainstormingu; nutné zásady dosažení výsledků metody; situace vhodné pedagogem k řešení brainstormingem; související metody, silné a slabé stránky; role brainstormingového moderátora;
- komunikace v obtížných a problémových situacích (1denní kurz)
typy konfliktů; analýza a vývoj konfliktu, jeho fáze; techniky specifických konfliktních situací; role pedagog vs. student/žák v nepříjemné situaci; metody podpory iniciativy a tvořivosti; korektivní rozhovor; zdravé vyjadřování hněvu; typy snižování emočního a agresivního projevu žáků/studentů;
- asertivní jednání (1denní kurz)
uplatnění asertivity v pedagogické praxi; verbální a neverbální komunikace; názor vs. pravda; hranice sebeúcty; aktivní naslouchání, vcítění; umění kompromisu; zvládání kritiky; rozlišování mezi pasivitou, agresivitou a asertivitou; partnerské jednání;
- emoční inteligence (1denní kurz)
prvky emoční inteligence; typologie osobnosti; rozdíl mezi IQ a EQ; sebepoznání a korekce emočního chování; rozpoznání emočních stavů; silné vs. slabé stránky emočního jednání; techniky zvládání emočních stavů; role automatických myšlenek a stereotypů; vliv na okolí skrze emoce;
- organizace práce (1denní kurz)
časové úseky rozložení práce pedagoga; ovlivnitelné vs. neovlivnitelné časové pasáže dne; priority pracovních činností; řízení pracovního tempa a koncentrace; časové ztráty v práci pedagoga; zátěžové situace ve školském prostředí;
- Účastí na kurzech získáte:
- příležitost vzdělávat se v atraktivních formách výuky
- možnost zvýšení / prohloubení sociálních kompetencí a dovedností
- možnost prohloubení kvalifikace
- možnost sdílení zkušeností pedagogických pracovníků z různých škol